Методична скарбничка

Календарне планування на 2024-2025 навчальний рік

Календарне планування на 2023-2024 навчальний рік

  1 клас
 
  3 клас

  4 клас

  5 клас

  7 клас
 
  10 клас
 
 
 
Робота класного керівника
 

Народна мудрість говорить:,,Не шукайте нове, шукайте вічне!"Ось це вічне і є в педагогічній спадщині нашого великого земляка- Василя Олександровича Сухомлинського.
Учні 7-В класу відвідали районну бібліотеку, де познайомились із Сухомлинським як письменником.
Переглянули короткий документальний фільм, зачитали та обговорили оповідання, прийняли участь у вікторині.
Напослідок отримали побажання для батьків від В.Сухомлинського.
 

Музей( від грецького museum-будинок муз)- установа, діяльністю якої є збирання, зберігання, наукове вивчення культурних цінностей та поширення знань про культурну спадщину країни та людства.#Березнемузейчик
Учні 7-В класу дізналися про походження назви нашого містечка, історію створення музею, оглянули виставкові зали, заглянули в минуле під час недовгої, але змістовної екскурсії до нашого місцевого музею.
Особливо цікавою стала виставка ,, Митрофан Янцевич.Ретроспектива".Завдяки справі життя цієї багатогранної особистості перед нами ,, оживають" далекі містечкові події, світ людських почуттів.
Запропонували робітники музею приходити на майстер- клас, щоб навчитись одягати та носити український національний одяг, зав'язувати намітку.
Проведені дослідження показали, що музеї зменшують тривожність та роблять нас менш самотніми.
 
 


Непростий підлітковий вік...Як самостійно психологічно розвантажитись?
Діти 7-В класу завітали до районної дитячої бібліотеки та поспілкувались з письменницею, психологинею, громадським діячем Голуб Іванною Григорівною.
Одним із інструментів психологічної допомоги та самодопомоги є арттерапія.Це метод, при якому використовують мистецькі та художні прийоми.
На занятті ми спробували через листок і восковий олівець відпустити і звільнитись від тривожності та сумних думок, виконали вправу ,, Терапевтичне дихання". А на закінчення зробили кумедну самопрезентацію ,, Казковий автопортрет".
В приємному товаристві, серед цікавих книжкових виставок пройшла наша година спілкування...
 


 
Мама, матуся!Скільки тепла і ласки таїть це магічне слово, тому що називає людину, чия любов не знає меж.Мама-це той дужий птах, що розкрив крила, дав дорогу в життя.Це людина, перед якою ми у вічному боргу.
Діти 6-В класу вітають наших дорогих мам
 

 

                                                 Бесіда

                 «Будь обережним під час ожеледиці»

Мета: повторювати й закріплювати правила поведінки під час ожеледиці; сприяти усвідомленню школярами необхідності дотримувати правила безпеки як засіб зменшення травмування; виховувати бажання мати міцне здоров’я.

Обладнання: мультимедійні засоби; ілюстративний матеріал.

                                                         Хід бесіди

1. Оргмомент.

2. Повідомлення теми бесіди.

Зима – час свят, снігу і льоду. І хоча й говорять, що «у природи немає поганої погоди», усе ж таки зима приховує в собі певну небезпеку. Погода дуже непостійна – морози часто змінюються відлигою. У морозну погоду тротуари і дороги перетворюються на ковзанку. Ожеледиця дошкуляє пішоходам на вулицях міста. Саме під час ожеледиці на дорогах виникають аварії, люди травмуються, а іноді й гинуть.

Сьогодні ми поговоримо про те, як поводитися під час ожеледиці, щоб не потрапити до травмпункту.

3. Слово вчителя (або лекція шкільного лікаря)

Ожеледиця – це тонкий прозорий шар льоду, що вкриває дороги, тротуари, стежки. Ожеледиця з’являється тоді, коли знижується температура внаслідок замерзання води, що утворилася під час відлиги. Якщо температура повітря  приблизно дорівнює нулю, то ожеледиця є досить часто, може зберігатися тривалий час. Це явище небезпечне як для пішоходів, так і для водіїв. Небезпека зростає, якщо таку дорогу припорошить невеликий сніг.

Якщо на вулиці суцільна ковзанка, необхідно самому подбати про те, щоб не послизнутися. Взуття повинно бути зручним із неслизькою підошвою. Ходити по ожеледиці потрібно так: ступати на всю ступню, дещо розслаблюючи ноги в колінах. Піднімаючись угору, слід переносити вагу тіла на пальці, а коли йдете униз – тіло саме натискує на п’яти.

Падати також необхідно правильно. Коли слизько, то не слід поспішати, бігти навздогін тролейбусу чи автобусу. Якщо ви все ж таки послизнулися, швиденько зорієнтуйтеся, куди падати. Намагайтеся руки притиснути до грудей, голову не закидайте назад, тоді ймовірність отримати травму зменшується. Якщо втратили рівновагу, то спробуйте повернутися в інший бік – це призупинить швидкість падіння і, можливо, убезпечить від важких травм. Якщо ви впали і забилися, то зверніться по допомогу до травмпункту.

Не слід забувати ще про одну небезпеку. Яку саме – дізнаєтеся із загадки.

                                                   Росте вона зимою

                                                   Донизу головою

                                                   Тоненькою, прозорою,

                                                   Біло-голубою.  (Бурулька)

Узимку з дахів часто звисають крижані бурульки. Чимало людей зазнають від них травм, а дехто навіть позбувається життя чи стає калікою. Тому намагайтеся не ходити під вікнами будинків чи під балконами багатоповерхівок, тримайтеся ближче до середини тротуару.

Пересуваючись містом у період танення льоду, слід бути особливо уважним. Проходячи повз будинки чи біля високих дерев, спершу необхідно переконатися у відсутності загрози падіння льодових наростів. У жодному разі не можна заходити за спеціальні огорожі.

4. Поведінка під час ожеледиці (виступи учнів).

1 учень

По слизькій дорозі ходіть, не поспішайте.

Ноги у колінах в русі розслабляйте.

2 учень

Послизнулись, ви швидко присідайте,

Висоту падіння відразу зменшайте.

3 учень

Руки в кишені ніколи не кладіть,

Від травмпункта себе захистіть.

4 учень

Під час ожеледиці ти не поспішай –

Проїжджу частину не перебігай.

 

5 учень

Без потреби по слизькому не ходи,

Можна впасти, опинитись у біді.

6 учень

Якщо впали й біль в суглобі,

Не нашкодь ще більше собі.

7 учень

З часом біль не спав після падіння,

Може бути перелом – таке невезіння.

8 учень

Треба на травмпункт звернутися,

Падіння наслідками може обернутися.

5. Бесіда за запитаннями.

1. Чому бажано не виходити під час ожеледиці на вулицю?

      (Можна впасти і зазнати травмування)

2. Як можна зменшити ризик травмування в ожеледицю?

3. Яку небезпеку приховують бурульки?

     (Бурульки можуть упасти на людину і травмувати або навіть убити).

4. У яких випадках після падіння слід звертатися до лікаря?

     (Якщо біль гострий і не минає згодом, якщо є набряк, нудота).

5. Що слід робити, щоб слизька дорога не перетворилася на ковзанку?

     (Посипати піском або сіллю).

6. Презентація «Під час ожеледиці»

7. Підсумок заходу.

Узимку діти часто травмуються під час ожеледиці, катаючись на санчатах, ковзанах. Небезпечне місце може бути прикрити снігом, тому не завжди під ним можна побачити лід. Узимку дороги й тротуари часто схожі на ковзанку. На жаль, взуття не завжди придатне на зиму, адже має слизьку підошву. Саме тому відбуваються падіння, що завершуються травмуванням із різними ступенями важкості.

Найчастіше травмують коліна, плечі, кінцівки, обличчя тощо. Лікування може тривати від тижня до року, а в деяких випадках людина втрачає працездатність назавжди.

Подбайте про свою небезпеку, виходячи під час ожеледиці на вулицю. Дотримання простих порад допоможе вам уникнути травм та ушкоджень.

    

                       Пам’ятка «Обережно, ожеледиця!»

·      Для виходу на вулицю обирай зручне взуття з неслизькою підошвою.

·      Ходи не поспішаючи, ставай на всю підошву.

·      Бажано, щоб руки були вільні, тому що так легше втримати рівновагу.

·      Якщо послизнувся, намагайся присісти, щоб зменшити висоту.

·      Обходь металеві кришки люків, найчастіше вони вкриті льодом.

 

  

Виховна година  «Вчимося слухати один одного»

 Мета: вчити дітей взаєморозуміння;

 формувати у них норми поведінки під час спілкування;

дати можливість дітям перевірити власний рівень уміння слухати.

 

Хід бесіди

Слово вчителя. Діти, кожна людина має власне особисте і тільки одне життя. Але людина живе з людьми, між людьми, серед людей. Людина має розум і велику цінність – мову. Тобто може спілкуватися з іншими людьми.

          Сьогодні наша бесіда називається «Вчимося слухати один одного». У мене до вас запитання. Чому треба вміти слухати? Це ж так просто слухати.

(Думки дітей)

          Уявіть ситуацію. У класі всі говорять одночасно. Що з цього вийде? А чи почує хоч одна людина іншу? А якщо до однієї людини одночасно звертаються багато людей7 Що робити? Як встановити порядок?

(Думки дітей)

Висновок: існують правила, яких треба дотримуватися під час спілкування. На жаль не всі люди вміють вести діалог та бесіду. Тому й виникають сварки, непорозуміння. Однією з головних проблем. Яка виникає під час спілкування. є те що багато людей не вміють слухати свого співрозмовника.

Розглянемо з вами кілька ситуацій, які виникають щодня у вашому шкільному житті чи в родині. Обговоримо, як треба поводитися, або правильно спілкуватися.

Ситуація перша.

          Ваш товариш. Однокласник відпочивав тривалий час, і не відвідував школи, о коли прийшов перший раз до школи, його радісно зустріли однокласники і наперебій почали розповідати всі новини. Чи почув ці новини ваш товариш?

(Думки дітей)

Підсумок вчителя: про головне у спілкуванні:

«взаємоповага»;

порядок під час спілкування;

спочатку надати слово тому, був хто відсутній.

Ситуація друга.

На перерві директор школи просить когось із вас покликати вашого класного керівника. Ви застали класного керівника за розмовою з іншим вчителем (учнем). Як правильно виконати прохання директора?    (Думки дітей)

Підсумок вчителя: про вміння увійти в розмову.

 Ситуація третя.

На уроці вчитель задає запитання і просить з місця відповідати. Учні мовчать. Тоді. Один учень починає відповідати. Але невпевнено, інші починають перебивати його, наперебій висловлюють власну думку. Чи правильно це?

(Думки дітей)  Підсумок вчителя: про поведінку на уроці.

Ситуація четверте.

          Розмова по телефону. Ваш товариш захворів, або ви довго не бачились. Він вам зателефонував і ви почувши знайомий голос зраділи і почали говорити першим про всі новини, які тут трапились без нього, не давши вашому співрозмовнику право висловити те, з якою метою він і зателефонував. Як правильно було б повестися в даній ситуації?

Підсумок вчителя. Відтворення алгоритму правильного спілкування по телефону.

Корисні поради.

Щодня ми спілкуємося. Але щоб нам було приємно і радісно, треба дотримуватися певних правил-порад. Послухайте:

Уміння слухати складається. На думку вчених, із трьох складових: уваги, дружелюбності й активності.

Увага.

1.Поважайте того хто говорить, цінуйте його бажання повідомити про щось нове.

2.Знайдіть із ним контакт на початку бесіди. Тим самим показуючи, що щиро готові його слухати.

3.Не ховайте очей, дивіться на співрозмовника.

4.Не переривайте. Наберіться терпіння і дайте можливість людині сказати те, що вона хоче.

5.Не поспішайте з висновками.

Дружелюбність.

1.Не пригнічуйте співрозмовника авторитетом, інформацією. Або довгою розмовою.

2.Стримуйте емоції. А якщо не можете контролювати. Уявіть себе на місці співрозмовника.

3.Не поспішайте із запереченнями. Перебивши людину, яка не все сказала, ми викликаємо в неї гнів, роздратування. А коли вона вже висловилася, то слухати вас більше не хоче.

4.Не демонструйте своїм виглядом зневагу до того, що сказав, або збирається сказати співрозмовник.

5.Робіть паузи. Дайте висловитися іншому.

3.Активність.

1.Не будьте мовчуном. Час від часу подавайте сигнали, що вирозумієте про   

    що йдеться і виявляйте своє ставлення до висловленого.

2.Стриманість – гарна риса людини. Але і тут повинна бути міра.

3.Не намагайтеся здобути славу розумника.

4.Тримайте себе спокійно, але не розслабляйтеся, бо співрозмовник втратить бажання спілкуватися з вами.

5.Якщо ви стомилися то краще вибачитися і перенести розмову на інший час.

І на кінець нашого спілкування проведемо тестування.

Тестування на перевірку вміння слухати .

(завжди – 4 бали, часто – 3 бали, інколи – 2 бали, ніколи – 1 бал).

Чи даєте ви співрозмовнику можливість висловитися?

Чи звертаєте увагу на зміст сказаного?

Чи намагаєтеся запам’ятати те, що почули?

Чи звертаєте увагу на головне?

Чи намагаєтеся зберегти в пам’яті основні факти, цифри?

Чи звертаєте увагу співрозмовника на висновки, які пролунали в його повідомленні?

Чи стримуєте власне бажання ухилитися від неприємних запитань?

Чи стримуєтеся від роздратування, коли чуєте те, що вам не подобається?

Чи намагаєтеся зосередити увагу на словах співрозмовника?

Чи охоче спілкуються з вами інші люди?

Для підрахунку результатів: 32 і більше – відмінно; 27 – 32 – добре;

 22 – 27 – помірно; менше 22 – вам необхідно тренуватися слухати співрозмовника.

 

Презентація



Конспект Першого уроку 


 

Фотоальбом спогадів



 


Перший дзвоник: старт нового навчального року!

Задзвеніли дитячі голоси на подвір'ї ліцею! Залишились позаду веселі місяці літніх канікул. З новими силами, з радістю зустрілися восьмикласники на першу зустріч. Побажали одне одному легкого навчального року.
Кожного року ми проводимо перший урок і говоримо про найдорогоцінніше, найсвятіше, що є в кожного народу. Бажаю вам, діти, міцного здоров'я, витримки, бажання навчатися і зростати розумними людьми!

4 жовтня – Всесвітній день тварин: захистимо наших друзів!

Собака-дуже незвичайна істота. Їй байдуже: багатий ти чи бідний, дурний чи розумний, грішник чи святий. Ти для неї друг! Всесвітній день тварин, що відзначають щороку 4 жовтня, спрямований на привернення уваги до прав тварин та їхнього добробуту.
Наші восьмикласники зацікавились цією темою і зустрілись з Іриною Леонідівною, яка роками допомагає безпритульним котам та собакам. Ми говорили з волонтером про правила догляду за такими тваринами, про безпечне поводження при зустрічі з ними. А також про загальнолюдські цінності: чуйність та милосердя. Діти також передали гостинці для тварин. Виховуємо разом любов до тварин, повагу до вірності та відданості домашніх улюбленців, почуття відповідальності за приручену тварину.

🏰 Луцьк: місто легенд, історії та незабутніх вражень!

Подорожуючи, ми пізнаємо не тільки світ, а й себе. Настали довгоочікувані канікули і наші діти захотіли провести їх активно, відвідавши ,, перлину Волині" місто Луцьк, з його старовинними замками та сучасними інтерактивними локаціями. Подорож вдалася!

Голодомор – урок історії, який не можна забути

,,Хто не знає свого минулого, той не вартий майбутнього",-говорить народна мудрість. І це дійсно так, бо як дерево тримається на землі своїм корінням, так людина живе своїм минулим. Діти 8-А та 8-В класів цікавляться історією своєї країни, щоб робити висновки і уникнути помилок, які призвели до трагічних подій.

Допомога ЗСУ - прийняли участь в ярмарці. Класний керівник Мотруніч Людмила Симонівна.

Великий дружній колектив БЕРЕЗНІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ N2 вкотре доєднався до спільної справи - підтримки ЗСУ Незважаючи на відсутність електроенергії, наші вихованці, їх батьки, вчителі успішно ярмаркували на благодійній ярмарці! Продаж смаколиків, сувенірів, нанесення аквагриму принесли нам суму 58117 грн., яка обов’язково потрапить до наших захисників у вигляді новорічно-різдвяних сюрпризів! Щиро вдячні всім причетним до даного заходу! Нехай Божа Матір охороняє вас, ваші родини і наших Героїв - захисників! Разом - до перемоги!!!! Все буде Україна!!!

Застосування освітніх технологій, спрямованих на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти

«Освіта, яка не вчить жити успішно в сучасному світі, не має ніякої цінності . Кожен із нас приходить у життя з природженою здатністю жити успішно й щасливо. А ми повинні збагнути цю здатність знаннями і навичками, які допомогли б нам її реалізувати якомога ефективніше»

Роберт Кіосакі (відомий американський підприємець, автор книг з саморозвитку)

Метою повної загальної середньої освіти в Україні є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності (Частина І статті 12 Закону України «Про освіту »). А мета забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних сучасній людині для майбутнього успішного життя. Під компетентністю розуміється поєднання знань, умінь, навичок, способів мислення, особистих якостей, що визначають здатність особи успішно проводити діяльність у будь-яких умовах.

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти визначає 11 видів компетентностей:
  1. вільне володіння державною мовою( усвідомлювати роль рідної мови для ефективного спілкування та культурного самовияву),
  2. здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами(мати навички міжкультурного спілкування),
  3. математична компетентність(застосовувати математичні відношення та вимірювання),
  4. компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій(пізнавати себе і навколишній світ за допомогою спостереження та дослідження),
  5. інноваційність( реагувати на зміни,бути відкритим до нових ідей, мотивувати себе),
  6. екологічна компетентність(розуміти важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства),
  7. інформаційно-комунікаційна(безпечно та етично використовувати інформацію з джерел у навчанні та у життєвих ситуаціях),
  8. навчання впродовж життя( спроможність вчитися і працювати як у колективі, так і самостійно, організовувати своє навчання),
  9. громадянська та соціальна компетентності(спроможність діяти як відповідальний громадянин,брати участь у громадському житті,поважати інших, дотримуватись здорового способу життя),
  10. культурна (інтерес та шанобливе ставлення до культурних традицій українців, інших країн і народів),
  11. підприємливість і фінансова грамотність( розуміти цінність праці, проявляти обізнаність і своє ставлення до фінансових можливостей сучасних професій).

Спільними для компетентностей є наскрізні уміння, які є засобом інтеграції навчальних предметів:
  • читати та розуміти прочитане;
  • висловлювати власну думку;
  • критично миcлити, приймати рішення;
  • а також творчість, ініціативність, здатність співпрацювати з іншими людьми.

Хочу зупинитися на одній з ключових компетентностей здобувачів освіти - здатності спілкуватися іноземними мовами, а саме: ситуативно прийнятно та ефективно виражати ідеї, почуття, пояснювати та обговорювати факти, явища, події, обґрунтовувати свої погляди в усній та письмовій формах( слухання, говоріння, читання, письмо) в різних особистісних і соціальних контекстах (побутових, навчальних, професійних, громадських тощо), спираючись на знання лексики та граматики відповідної мови, її норм, соціокультурної специфіки, особливостей міжкультурної комунікації.

Використання освітніх технологій сприяє засвоєнню навчального матеріалу здобувачами освіти. Використовуючи інноваційні технології на уроках англійської мови вчитель має виконати такі завдання:
  • Розвивати творчі здібності, критичне мислення;
  • Формувати мотивацію до вивчення англійської мови;
  • Формувати практичні уміння і навички в усіх видах мовленнєвої діяльності;
  • Формувати мовленнєву компетенцію.

Використання інноваційних технологій на уроках іноземної мови має свої переваги:
  • Активізує мислення;
  • Мотивує навчання;
  • Підвищує якість знань;
  • Сприяє розвитку розумових здібностей;
  • Заохочує до самовираження учнів;
  • Орієнтує в інформаційному просторі.
Я працюю як з молодшими школярами (2-3 класи), так і з учнями середньої та старшої ланки(5, 8, 10-ті класи). Ефективними є кооперативне навчання( робота в парах, групами), колективно-групов і(незакінчені речення, мозковий штурм), ситуативне моделювання( ділові ігри, рольові змагання), дослідницькі технології ( наприклад, прес-конференція). Це дозволяє залучити кожного учня до активно-пізнавальної діяльності;спонукати до пошуку нових ідей, використовуючи різні джерела інформації та організовувати співпрацю вчителя та учнів у вирішенні проблемних питань. При цьому формуються такі компетентності: здатність спілкуватися іноземною мовою, інформаційно-комунікативна компетентність, громадянська та соціальна, підприємливість і фінансова грамотність, інноваційність.

В початкових класах на кожному уроці використовую музичний супровід, який стимулює роботу мозку, підвищує засвоєння матеріалу та сприяє естетичному вихованню. А це елементи здоров`язберігаючих технологій, які допомагають ефективніше досягти розвиваючих цілей, підтримують мотивацію учнів на уроках англійської мови-культурна компетентність.

Гра також сприяє відпочинку, викликає позитивні емоції і задоволення. На мою думку, використання ігрового матеріалу сприяє вищій результативності на уроках і пробуджує інтерес до вивчення англійської мови. Це можуть бути і спокійні ігри: відгадування мовних загадок, кросвордів, вікторин, тощо-комунікативна та соціальна компетентності.

Актуальною є використання проєктної діяльності, тому що допомагає розширити комунікативні уміння та сприяє інтегруванню чотирьох умінь. Проєкт-це вид навчальної діяльності, в якій задіяні досвід, уява, знання, бажання поділитися з іншими. Важливо надати учням можливість мислити й розв`язувати проблеми-навчання впродовж життя-громадянська та соціальна компетентності, підприємливість та фінансова грамотність, інформаційно-комунікаційна.

Важливо використовувати комп`ютерні технології та Інтернет, щоб отримати інформацію та використовувати навчальні програми на яких відображені текст, звук, зображення, відео-все це сприяє пізнавальній активності учнів. За допомогою комп`ютерних програм( Anki-програма для запам`ятовування англійських слів, Grammar- програма для вивчення граматики, Clever English-програма для аудіювання та інші) учні мають можливість тренуватись та перевірити свій рівень знань та умінь з певної теми, визначити прогалини, доопрацювати їх та виконати завдання ще раз, щоб покращити свої результати. Використовуючи комп`ютерні технології, вчитель має змогу швидко здійснити контроль та з`ясувати рівень засвоєння навчальної теми учнями.Це актуально під час дистанційного навчання-компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій, інформаційно-комунікаційна компетентність.

Для розвитку навичок аудіювання важливо використовувати аудіо додатки до підручників. Учні слухають інформацію на задану тему, текст чи діалог. Під час теми «Музика»(8 клас) пропоную прослухати музичний твір та назвати жанр в якому він виконується. Під час вивчення тем «Україна. Київ», «Великобританія. Лондон» здобувачі освіти подивляться презентації, візуально познайомляться з визначними історичними та культурними пам`ятками цих країн, і завдяки цьому розширять свої знання-культурна компетентність.

Освітні технології здатні позитивно впливати на навчальний процес. Але використання сучасних технологій –не самоціль. Головне-створити атмосферу доброзичливості і порозуміння. Ми, вчителі,повинні любити дітей такими, якими вони є. Необхідно вміти зняти з душі дитини почуття страху,навіяти впевненість у своїх силах, налаштувати на успіх.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу